Global Credit for Outlook 2020 and Culture
The Swiss Cooperation Office (SCO) in Mongolia aims to utilise a flexible and efficient tool to pilot new areas, forms and modalities of cooperation for the strategic strengthening of the programme in view of the development of the new Country strategy and post- 2020 cooperation. Culture projects will support local initiatives that strengthen cultural and artistic diversity.
Pays/région | Thème | Période | Budget |
---|---|---|---|
Mongolie |
Agriculture et sécurité alimentaire Culture / sensibilisation por le développement Changement climatique & environnement Migration Autre Eau Emploi & développement économique Formation professionelle Droits de la personne nothemedefined
Politique agricole
Culture & loisirs Réduction des risques de catastrophes Politique de l’environnement Migration en général (développement et partenariats) Secteur non spécifié Conservation des ressources en eau Assainissement d'eau Sensibilisation au développement Développement de petites et moyennes entreprises Biodiversité Formation professionnelle Politique du secteur de l’eau Approvisionnement en eau Conservation de l'énergie & efficacité Droits de la personne (y compris droits des femmes) |
01.07.2016
- 31.12.2018 |
CHF 1’590’000
|
- Central State of South East
- Organisation internationale des migrations
- Other international or foreign NGO North
- Secteur privé suisse
- SDC Field Office
- Fonds des Nations Unies pour l’enfance
- Banque Mondiale - Société financière internationale
-
Secteur selon catégorisation du Comité d'aide au développement de l'OCDE DISTRIBUTION d'EAU & ASSAINISSEMENT
GOUVERNEMENT ET SOCIETE CIVILE
INFRASTRUCTURE ET SERVICES SOCIAUX DIVERS
AGRICULTURE
PROTECTION DE L’ENVIRONNEMENT GÉNÉRAL
PREVÉNTION CATASTROPHES / PRÉPARATION À LEUR SURVENUE
Non Affecté / Non Specifié
EDUCATION
DISTRIBUTION d'EAU & ASSAINISSEMENT
INDUSTRIES MANUFACTURIERES
PROTECTION DE L’ENVIRONNEMENT GÉNÉRAL
Non Affecté / Non Specifié
GOUVERNEMENT ET SOCIETE CIVILE
ÉNERGIE
INDUSTRIES MANUFACTURIERES
PROTECTION DE L’ENVIRONNEMENT GÉNÉRAL
Sous-Secteur selon catégorisation du Comité d'aide au développement de l'OCDE Préservation des ressources en eau (y compris collecte de données)
Assainissement - dispositifs de base
Faciliter la migration et la mobilité de façon ordonnée, sans danger, régulière et responsable
Culture et loisirs
Politique agricole et gestion administrative
Politique de l’environnement et gestion administrative
Prévention des catastrophes et préparation à leur survenue
Secteur non spécifié
Formation professionnelle
Politique et gestion administrative du secteur de l’eau
Approvisionnement en eau potable – dispositifs de base
Assainissement - dispositifs de base
Développement des Petites et moyennes entreprises (PME)
Diversité biologique
Sensibilisation au développement (non alloués par secteur)
Droits de la personne
Économies d'énergie et efficacité du côté de la demande
Développement des Petites et moyennes entreprises (PME)
Politique de l’environnement et gestion administrative
Thème transversal Droits de l'homme
Le projet est axé sur l'amélioration du fonctionnement de l'organisation partenaire
Type d'aide Contribution à des projets ou programmes
Assistance technique avec détachement d'experts
Numéro de projet 7F04319
Contexte |
Since 2005, the SCO in Ulaanbaatar has implemented four phases of the Small Action and Culture projects. Each phase has had a specific intervention focus. To date, the SCO has supported more than 100 Small Action and Culture projects that have primarily involved identifying and testing innovative ideas and approaches that complement the domains and cross-cutting themes of cooperation strategies. Culture projects have increased Swiss-Mongolian exchanges and have promoted an appreciation of Mongolia’s cultural heritage and traditions.
Mongolia is experiencing a marked economic slowdown following the mining boom of recent years. Despite the World Bank’s labelling of Mongolia as an upper middle-income country, the business environment is unstable, there is a high dependency on mining, and economic diversification is not occurring. Poverty rate decreases to 21% in 2014, but urban poverty is on the rise. The development of the new Country Strategy and post-2020 cooperation will ensure responsiveness and relevance to contextual changes via scoping missions, studies aimed at project identification, and assessments of risk, impact, sectors and context. |
Groupes cibles |
For the Outlook 2020 and Culture projects, the beneficiaries are the same as those identified in CS 2013-16 for Mongolia. Specific target groups will be identified according to the actions undertaken. |
Effets à moyen terme |
Outlook 2020 will identify and test new areas, modalities and forms of cooperation for the strengthening of programmes in accordance with the development of the new Country Strategy and post-2020 cooperation. The Culture Project will foster cultural and artistic diversity and encourage the creative use of art for social transformation and development in Mongolia. |
Résultats |
Principaux résultats attendus: Outputs of the Outlook 2020 Project phase: 1. New areas influencing cooperation (such as 2. New forms of cooperation (such as 3. New modalities of cooperation (such as Culture projects: 4. Creative and authentic initiatives that 5. Initiatives that use art as a tool to address Principaux résultats antérieurs: Culture projects have contributed to the revival and appreciation of traditional cultural heritage and to the diversification of artistic and cultural expression in Mongolia. Small Action projects have contributed to the development and introduction of new products, and the launch of new, larger-scale development projects. |
Direction/office fédéral responsable |
DDC |
Crédit |
Coopération au développement |
Partenaire de projet |
Partenaire contractuel Institution financière internationale (IFI) ONG internationale ou étrangère Secteur privé Institution étatique étrangère Organisme des Nations Unies (ONU) |
Budget | Phase en cours Budget de la Suisse CHF 1’590’000 Budget suisse déjà attribué CHF 1’318’985 |
Phases du projet |
Phase 5 01.07.2016 - 31.12.2018 (Completed) Phase 4 01.01.2013 - 31.12.2016 (Completed) |