SDC Education Fund
As part of its increased commitment for Education and of the implementation of SDC’s Education Strategy, the SDC launches an Education Fund in order to incentivize innovation and the application of new approaches in basic education/vocational skills development and through educational activities across sectors. Innovation can have a catalytic effect on the effectiveness of programmes in and through education. Education is a core enabler for sustainable development and is an important lever in Switzerland’s commitment to promote human and economic development, peace and stability.
Land/Region | Thema | Periode | Budget |
---|---|---|---|
Burkina Faso Burundi Bhutan Zentralamerika Kolumbien Äthiopien Weltweit Honduras Kenia Libanon Mali Mosambik Besetztes Palästinensisches Gebiet Südsudan Syrien |
Beschäftigung & Wirtschaftsentwicklung Bildung Berufsbildung Gesundheit Wasser Konflikt & Fragilität Humanitäre Hilfe & DRR Migration nothemedefined
Schaffung von Arbeitsplätzen
Bildungseinrichtungen und Ausbildung Grundbildung Sekundarstufenbildung Hochschulbildung Berufsbildung Ländliche Entwicklung Bildungspolitik Ausbildung von Lehrkräften Basisernährung Wasserhygiene Konfliktprävention Alltagsfähigkeiten Reproduktive Gesundheit & Rechte Schutz, Zugang & Sicherheit Zwangsvertreibung (Flüchtlinge, Binnenvertriebene, Menschenhandel) Arbeitsmigration |
01.01.2019
- 31.12.2022 |
CHF 4’000’000
|
- Innovation in education and/or new approaches of the SDC Education Strategy are tested
- Number of education projects / beneficiaries across SDC domains has increased
- Integration of education in other sectors is enhanced
- Lessons and learnings of innovations and approaches conducted through financing from the Education Fund are capitalized and disseminated
- Caritas Schweiz
- Central State of South East
- HELVETAS Swiss Intercooperation
- International Organisation for Migration
- Andere internationale oder ausländische NGO Norden
- Save the Children Federation
- Swisscontact
- Schweizerische Friedensstiftung
-
Sektor nach Kategorisierung des Entwicklungshilfeekomitees der OECD BILDUNG
OTHER SOCIAL INFRASTRUCTURE AND SERVICES
BILDUNG
GESUNDHEIT
WASSERVERSORGUNG & SIEDLUNGSHYGIENE
OTHER MULTISECTOR
BILDUNG
BEVÖLKERUNGSPOLITIK / BEVÖLKERUNGSPROGRAMME & REPRODUKTIVE GESUNDHEIT
REGIERUNG UND ZIVILGESELLSCHAFT
NOTHILFE
Sub-Sektor nach Kategorisierung des Entwicklungshilfeekomitees der OECD Bildungseinrichtungen, -ausstattung, -materialien
Primarschulbildung
Sekundarschulbildung
Berufsbildung und Fertigkeitentraining
Höhere Bildung
Politik und Verwaltung im Beschäftigungsbereich
Politik und Verwaltung im Bildungsbereich
Bildungseinrichtungen, -ausstattung, -materialien
Lehrerausbildung
Primarschulbildung
Sekundarschulbildung
Berufsbildung und Fertigkeitentraining
Basisernährung
Sanitärversorgung
Ländliche Entwicklung
Politik und Verwaltung im Bildungsbereich
Bildungseinrichtungen, -ausstattung, -materialien
Grundlegende Alltagsfertigkeiten für Jugendliche und Erwachsene
Sekundarschulbildung
Berufsbildung und Fertigkeitentraining
Reproduktive Gesundheit
Ermöglichung der geregelten, sicheren und verantwortungsvollen Migration und Mobilität
Zivile Friedensförderung, Prävention und Lösung von Konflikten
Materielle Nothilfe und Leistungen
Querschnittsthemen Konfliktreduktion
Krisenprävention
Projekt unterstützt schwerpunktmässig Verbesserungen in der Partnerorganisation
Unterstützungsform Auftrag mit treuhänderischer Mittelverwaltung
Auftrag mit treuhänderischer Mittelverwaltung
Projekt- und Programmbeitrag
Projektnummer 7F10101
Hintergrund | Education is a core enabler for sustainable development. It is a powerful lever for reducing poverty and inequality, offering economic prospects and contributing to equal chances in human development. Education plays a central role in the Agenda 2030 both as a goal on its own and as an enabler for the achievement of other goals. Yet, millions of people do not have the necessary skills and knowledge to live up to their full potential. Education (basic education and vocational skills development) is a priority in Switzerland’s Dispatch on International Cooperation 2017-20, including a planned increase of 50% in financial commitment compared to 2013-16. In 2017, SDC launched its Education Strategy which guides SDC’s Education commitment over the coming years. New programmatic approaches and the use of innovation are needed to face global challenges through education and are an integral part of the SDC Education Strategy. The SDC Education Fund is a catalytic instrument to stimulate the application of innovation in SDC bilateral and global programs. |
Ziele | To increase SDCs effective implementation of SDG 4 and 8 and its contribution to the different sustainable development goals defined by the Agenda 2030 through the implementation of the SDC Education Strategy and an increase in engagement and innovation in education. |
Zielgruppen | Target group of the Education Fund are the different beneficiaries, girls, boys, men, women, addressed through the Swiss Cooperation Offices in SDC partner countries, in the case of Global programs also through the representations of the relevant partner institutions. |
Mittelfristige Wirkungen |
Outcome 1: The implementation and testing of innovative and new approaches described in the SDC Education Strategy and facilitated via the Education Fund have contributed to enhanced effectiveness of interventions across sectors in both SDC’s bilateral and global work. Outcome 2: The Education Fund has shown a catalytic effect and contributed to the expansion of engagement in basic education/vocational skills development as well as of educational activities across sectors. Outcome 3: The Education Fund has contributed to an enhanced understanding and experience of innovative and new approaches aligned to SDC Education Strategy, and enabled to draw learnings for current and future programmes in basic education/vocational skills development and across sectors |
Resultate |
Erwartete Resultate: Output related to outcome 1: Output related to Outcome 2: Output related to Outcome 3: Resultate von früheren Phasen: The baseline of project submissions are formulated around the 3 outcomes as indicated in the project proposal template of the Education Fund. |
Verantwortliche Direktion/Bundesamt |
DEZA |
Kreditbereich |
Entwicklungszusammenarbeit |
Projektpartner |
Vertragspartner Internationale oder ausländische NGO Ausländische staatliche Institution Schweizerische Hochschul- und Forschungsinstitution Schweizerische Non-Profit-Organisation Organisation der Vereinten Nationen (UNO) Andere Partner Respective partners of the SDC Cooperation Offices, SDC Divisions HQ and SDC Global programs. |
Koordination mit anderen Projekten und Akteuren | Current projects and partners those SDC Divisions, Swiss Cooperation Offices, Global Programmes that submit a proposal to the Education Fund. |
Budget | Laufende Phase Schweizer Beitrag CHF 4’000’000 Bereits ausgegebenes Schweizer Budget CHF 3’586’997 |
Projektphasen |
Phase 1 01.01.2019 - 31.12.2022 (Completed) |